Mijn dialplan bij MySIPSwitch

Nederlands Forum
User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Thu Jan 03, 2008 4:49 pm

Dat is niet moeilijk, als je internationaal belt, bel je bv. 0032xxxxx
als je nationaal belt bel je altijd maar één 0, dus bv. 020xxxxx
Dus dan zet je het dialplan van nationaal bóven die van het internationaal bellen, en boven die van nationaal bellen zet je ook de dialplanrule van GSM,
de 06 nummers, kijk nog maar eens goed naar m'n voorbeeld....

btw. je "fout" is dat je geen detectie maakt voor het verschil van 1 of 2 nullen, je moet dus nog een dialrule maken voor 2 nullen....
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

vr6only
Posts: 2
Joined: Sun Dec 30, 2007 5:23 pm

Post by vr6only » Fri Jan 04, 2008 3:32 am

Heb het nu eindelijk werkend, zoals ik dat wil.

06 via voipcheap. Word weinig gebruikt, dus met die ene 10 euro kom ik heel ver.

Rest via voipdiscount.
Hoef geen 0031 te draaien
Hoef geen netnummer te draaien voor een aantal steden.
kan 0900 en 0800 nummers bellen zonder poes pas, gewoon het nummer intoetsen. Zoals bij een vaste telefoonlijn.

Werkt uitstekend allemaal. Ben er nu 4 dagen mee zoet geweest, maar het is het waard.
Wars Come And Go, But My Soldiers Stay Eternal

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Fri Jan 04, 2008 4:41 pm

Het leuke van een (gratis) FWD account is, dat je dan eigenlijk alle gratis telefoon nummers ter wereld kunt bellen, en ook een echo test, dat is makkelijk om te kijken of er een twee richtings verkeer plaats vindt, en je weet gelijk ook of je NAT goed werkt, want FWD gebruikt dat "kritisch"
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

zoemcalister
Posts: 12
Joined: Sun Apr 06, 2008 8:09 am

Post by zoemcalister » Sun Apr 06, 2008 12:36 pm

Hallo,

Mooi systeem!
Ik ben sinds een paar dagen toegetreden tot de MSS-wereld.
Ik heb hier en daar wat geconfigureerd, ik kan bellen en gebeld worden.
Wat ik nog niet voor elkaar heb is bellen naar accounts.
Ik weet dat er gebeld kan worden van/naar MSS-acoount maar weet iemand
hoe je bijvoorbeeld kan bellen naar
eenvriend@sip.provider.com ?

Dank!

Zoe

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Mon Apr 07, 2008 9:08 pm

Ik heb dat zelf nog niet veel gebruikt, het kan dus alleen per provider, ook bv. als je de sip-user naam van iemand bij voipbuster, of bv voipcheap, beide partijen moeten wel een account bij diezelfde provider hebben,
bv sip:username@sip.voibuster.com dit moet je dan wel in je dialplan "bouwen" bij mysipswitch.

btw. het kan ook gebeuren dat bv providers als FWD niet goed werken via mysipswitch, ik gebruik nu met success via m'n IP telefoon op m'n router, tussen de PC, de provider IXCALL, dit is ook nog eens een Nederlandse !
je kunt ook daar gratis registreren,
info: http://www.ixcall.net/?q=node/5
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

zoemcalister
Posts: 12
Joined: Sun Apr 06, 2008 8:09 am

Post by zoemcalister » Tue Apr 08, 2008 2:59 pm

Ha TheFug,

Dank voor je antwoord!

Ik heb ook enige instructies gekregen van Aaron om het bellen naar accounts in mijn dialplan te regelen.
Ik had namelijk tegelijkertijd ook op het Engelstalige forum mijn vraag gesteld.

Begrijp ik trouwens goed dat je eigenlijk iXcall gebruikt in je ATA dan wel siptelefoon ipv MSS of gebruik je iXcall erbij?

Ik heb me net aangemeld bij iXcall, ik ga zeker kijken wat ik er allemaal mee kan doen.
Als je me jouw configuratie met eventuele dialplans (zijn die wel van toepassing?) van deze service zou willen mailen, graag.

Ik zou ook wel willen weten hoe betrouwbaar hun service is, of hun netwerk hickups kent, etc.
Ik zag dat bijvoorbeeld hun forum "barely alive" is maar dat zou ook kunnen komen omdat het systeem rechttoe, rechtaan is en dat er weinig behoefte is aan support. Zou wel pleiten voor hen.

Groet,
Zoe

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Tue Apr 08, 2008 4:52 pm

Ik heb sinds kort FWD uit mijn dialplan gegooid omdat FWD steeds vaker dienst weigerde, MySipSwitch heb ik nog wel als account op mijn ATA (SPA3102) ingesteld staan, voor Voipbuster, (vaste nummers) en VoipCheap, (voor 06 nummers)
hier: https://www.mysipswitch.com/forum/viewtopic.php?t=174 staat mijn oude dialplan, (FWD staat hier nog in) ik kreeg IXCALL nog niet werkend via mijn MySipSwitch account TPad ook niet, maar dat klopt ook las ik hier ergens anders... véél heeft met NAT te maken, en dat zijn dus je router instellingen..... ik had op een gegeven moment veel meer sukses met gewoon een andere modemrouter te nemen de SMC7904WBRA2 (merk SMC)
en default staat alles dan al goed, alleen dus provider-inlog gegevens in het modem gedeelte....
Wat ik misschien in de toekomst ga doen, is óf een Fritz!Box, of een Linux Asterisk server, die laatste heb je in meerdere "smaken" zelfs flash-baar voor in een geschikte router, zgn. "embeded"
Dus mogelijkheden zijn er zat, probleem wat er nu dus is, is dat voip aanbieders, al dan niet met opzet, verkeer weigeren via Mysipswitch,
Voxilla schijnt een goed dealtje gemaakt te hebben ....

Maar de zgn Betamax providers, werken wel, maar hebben dus het FUP probleem via MySipSwitch....

Btw. ik heb hier ook een IP telefoon staan, Grandstream 2000, met 4 accounts, waarvan IXCALL gewoon...altijd werkt, dus IXCALL wil ik dus als vervanger voor FWD gaan gebruiken....
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Wed Apr 09, 2008 4:16 pm

Volgens mij moet je dus zo zijn met 88# de andere user bij dezelfde provider gratis kunnen bellen, die je dan in je dialplan instelt.

exten => _88,1,Switch(jouwvbusernaam,jouwvbpassword,anderevbusernaam@sip.voipbuster.com)

met "88#" bel je dan de andere gebruiker.

heb VoipBuster alleen als voorbeeld genomen, dit is bij gratis providers zoals bv FWD of IXCALL ook mogelijk, alleen is je username dan een nummer en hoef je bovenstaande uri methode ook niet te gebruiken :) omdat het weer geen letters zijn....dus nog makkelijker.... alleen beide telefoons/ATA's moeten op hetzelfde netwerk/provider ingelogt staan.
Dus dan kun je weer dmv dat, een andere provider laten "uit" bellen,
Omgekeerd, kun je ook een echt telefoon nummer bv in Amerika krijgen, dmv IPkall, wat je dan aan je FWD of IXCALL nummer verbind, degene in Amerika belt jou dan tegen zijn lokaal tarief.... en er is nog meer mogelijk met IXCALL....:)
Last edited by TheFug on Wed Apr 09, 2008 10:47 pm, edited 5 times in total.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Wed Apr 09, 2008 4:39 pm

Ik vond dit bericht net hier op de site van: pablo,

I am using the following entry in my Dial Plan to ring out from an ATA logged to a mysipswitch account to a Betamax account:
exten => _12,1,Switch(My_Voipcheap_ID,password,Joe_s_ID@sip.voipcheap.com); Call Joe on his Betamax ID by entering 12#

Works like a charm, if Joe is on line with a Betamax client or registered via SIP user agent.


Ik zal dit ff vertalend in m'n vorige post stoppen...
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

jvwelzen
Posts: 716
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:56 pm

Post by jvwelzen » Tue Sep 30, 2008 7:22 pm

Hallo Mensen

Nog niemand een mooi script in #Ruby geschreven

Ik zag dat Myatus een mooi script heeft gemaakt

Maar snap er nog niet veel van

ENUMlookup doet het wel in ieder geval

Nu nog uitvogelen hoe we hem mooi aan de praat krijgen hier in nederland..

Post Reply