Gratis 0800 nummers bellen via VoIP/SIP

Nederlands Forum
User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Dec 13, 2009 7:20 pm

Die 501 lijkt wel heel veel op de 301, de 501 kon best wel eens de zelfde software hebben, heb je 'm al in huis ? ik kan zo gauw geen handleiding van de 501 vinden....

Btw. de BlueTooth feature zit volgens mij op de handset, en niet op het basis station, ik heb nl. ook BT op de SL37 handset zitten, dat is makkelijk, om numeers van gsm naar je dect over te zetten.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

KarelJansen
Posts: 6
Joined: Fri Nov 06, 2009 3:56 pm

Post by KarelJansen » Sun Dec 13, 2009 7:26 pm

;-)

Bij T-com (zo heet die telecom club volgens mij) kost ie met mobiel deel nog geen 50 euro, en er is op ebay.de zelfs een club die ze voor 35 euro weggeven. Alleen niet naar Nederland ;-)

Ik heb hem net betaald, dus dat duurt wel even.

Maar ik test hem direct, en laat het je weten. Ben ook benieuwd naar de taal etc. En of er dezelfde firmware op wil als op mijn 301, of dat het 1 van de andere Siemens IP kastjes is.

Later toegevoegd:
(Ik las ergens:(baugleich mit Siemens Gigaset S675 IP/S685 IP), )
handleiding:http://www.t-home.de/dlp/eki/downloads/ ... 6.2009.pdf
301D,Targa 450P, Zyxel 2002L
Voipbuster.com & BudgetPhone.nl
+31 :-)

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Dec 13, 2009 7:51 pm

Ja, ik was ook al aan het speuren, en vond ook al zoiets:
"Günstiges SIP DECT Telefon auf ebay, ist nahezu identisch mit Gigaset S685 IP, kostet aber weniger "

Maar het voordeel is denk ik ook, dat dit basisstation maar 1 UTP poort heeft,
en is dan makkelijker achter een router te gebruiken.

Voorlopig blijf ik nog alleen de 301 gebruiken, ik begon inderdaad ooit eens met de C450IP, maar met de 301 hoef ik Sipsorcery ook niet te gebruiken,
maar er zijn best wel veel leuke optie mogelijk met Sipsorcery, ik hoop dat het alleen wat stabieler wordt.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Re: Gratis 0800 nummers bellen via VoIP/SIP

Post by TheFug » Mon Apr 05, 2010 10:03 pm

Even nog een aanvulling op deze post:
Aangezien de 301D zelf een router heeft wordt aangenomen dat je de 301D direkt achter een eenvoudige modem zet, die dus niet rout,
of firewall functies heeft, dit doe je tenslotte met de 301D zelf, om dan toch de configuratie van af de WAN poort bereikbaar te maken, is een extra veiligheids risiko,
en de remote management functie, die het dan dus eventueel wel toelaat, is niet zo uitgebreid, omdat niet verwacht wordt, dat deze vaak gebruikt wordt
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Re:

Post by TheFug » Sun Aug 22, 2010 2:09 pm

KarelJansen wrote:Kan je trouwens je 301D vanaf de Wan-kant benaderen?
Je kunt de 301D ook via de LAN kant aan je router hangen, en benaderen, je gebruikt dan alleen de router functie niet meer,
dit doe ik nu probleemloos...
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

MichaelR64
Posts: 1
Joined: Wed Sep 08, 2010 6:08 pm

Re: Gratis 0800 nummers bellen via VoIP/SIP

Post by MichaelR64 » Wed Sep 08, 2010 6:19 pm

TheFug wrote:
KarelJansen wrote:Kan je trouwens je 301D vanaf de Wan-kant benaderen?
Je kunt de 301D ook via de LAN kant aan je router hangen, en benaderen, je gebruikt dan alleen de router functie niet meer,
dit doe ik nu probleemloos...
Ik had ergens gelezen dat de 301d het dan niet meer goed doet.
Maar om het goed te hebben: jij hebt een 301d die alleen is aangesloten via de lan aanlsuiting op de rest van je netwerk en het dan gewoon doet ?
De voip packets gaan dan gewoon via de lan zijde naar buiten ?
IK dacht dat voip verkeer alleen via de wan zijde naar buiten ging.
Ik kan er nl. ook een kopen voor 45,-- maar hij moet kunnen werken zonder router funktie .
Want daar heb ik anders, beter, spul voor.

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Re: Gratis 0800 nummers bellen via VoIP/SIP

Post by TheFug » Wed Sep 08, 2010 7:18 pm

Ja, de 301D wordt niet meer geleverd, de duitse sinus501 versie is ook uit produktie...dus grijp je kans,
ja, de WAN is niet meer aangesloten bij mij, de LAN van de 301D zit op een LAN van mijn router,
eerst had ik het via de WAN geprobeerd, maar dan kom je niet meer bij het web-GUI van de 301D,
maar dan werkt hij wel .
Ik ontdekte het eigenlijk per ongeluk, ik weet ook niet welke instellingen ik in de router van de 301D heb staan,
want dat ip adres heeft een conflict met het LANb gateway ip adres, als ik in de 301D naar de router functie ga, ga ik automatish naar de externe (sitecom) router GUI
toe, (wat wel makkelijk is)
Dus sluit hem maar op de LAN aan , doe wel een powercycle op alles, als laatste ook op je pc, dan krijgt alles een goed ip adres,
Zorg wel, dat het ip adres van de 301D wel in dezelfde range zit van je interne netwerk, bv. 192.168.1.x of 10.0.0.x
Ik zal nog eens moeten kijken, maar ik had dacht ik, geen static adres in de 301D ingesteld.
probeer het eens, als het niet lukt, zeg het even, dan ga ik het ff checken bij mij.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

Post Reply