Gratis 0800 nummers bellen via VoIP/SIP

Nederlands Forum
User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Gratis 0800 nummers bellen via VoIP/SIP

Post by TheFug » Sun Dec 06, 2009 4:39 pm

Heb net ontdekt, dat met een gratis http://my12connect.nl/ account,
je niet meer de 0800 nummers kunt bellen, je hoefde er geen tegoed hiervoor te hebben, want, met het wegvallen van Free World Dialup was dit ook al niet meer mogelijk, of je moest een abonnement hebben, of een tegoed, (Je kon dan zelfs via een Sipbroker code bellen)om dan toch weer gratis de 0800 nummers te kunnen bellen.
Wat wel leuk is, je krijgt een gratis inbel (085..) nummer bij dit account,(geen tegoed nodig)
Dat scheelt dan ook weer de 10 euro per jaar die je dan aan Budgetphone, of de eenmalige 1 euro aan Voipbuster zou moeten betalen, hoewel dat ook vrij goedkoop is.

EDIT:#2 Nu werken de 0800 nummers weer wel, dus ik weet niet precies waar dit aan ligt, ik hou deze post zo veel mogelijk up-to-date....
Last edited by TheFug on Tue Dec 15, 2009 5:16 pm, edited 4 times in total.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

KarelJansen
Posts: 6
Joined: Fri Nov 06, 2009 3:56 pm

Post by KarelJansen » Thu Dec 10, 2009 10:49 am

Ik ben een beetje "tegen" 085 nummers.

Over bellen naar 085 nummers is al het nodige geschreven wat betreft de kosten (google)

085 nummers zijn "aparte" nummers, en kunnen door providers dus ook apart berekend worden (tegen een apart tarief).

Dus per mobile of vastnet provider kan een ander tarief zijn voor het bellen naar zo'n nummer.

En voor sommige mobile providers viel (valt) het buiten de bundel.

Maar zal eens kijken naar je andere opmerking (over bellen naar 0800 nummers), ik bel al jaren met Voipbuster, het is me nooit opgevallen dat ze 0800 nummers anders berekenen als normale vast nummers.

Weet jij dat zo wat VB voor 0800 tarieven hanteert?

k regards
Karel

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sat Dec 12, 2009 8:05 pm

Ik zal het eens via VB 0800 nummers bellen, kijken of dat wat uitmaakt,
het is op m'n gsm (Simyo) iig wel gratis, dit was niet zo bij T-Mobile.
Maar sommige service nummers moet je wel via je (eigen) bestaande landline bellen, voor verificatie....
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

KarelJansen
Posts: 6
Joined: Fri Nov 06, 2009 3:56 pm

Post by KarelJansen » Sat Dec 12, 2009 8:35 pm

Kan je trouwens je 301D vanaf de Wan-kant benaderen?
301D,Targa 450P, Zyxel 2002L
Voipbuster.com & BudgetPhone.nl
+31 :-)

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Dec 13, 2009 2:37 am

http://www.telefoonshop.nl/review/79108 ... drama.html
Ik heb dat nog niet geprobeerd, maar heb gelezen dat dit wel mogelijk moet wezen, en ben ook van plan dit te gaan doen.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

KarelJansen
Posts: 6
Joined: Fri Nov 06, 2009 3:56 pm

Post by KarelJansen » Sun Dec 13, 2009 9:56 am

Mooi! Bedankt voor de link!

Het meest irritante vind ik dat ik de 301D niet kan bereiken vanaf de WAN-kant van de 301D, daar zit mijn (draadloze) netwerk. (Heb een goede router met Wifi).

Het voelt echt weer een beetje als een Siemens apparaat, op zich mooi maar teveel "ontwerpfouten"

Kan jij erbij vanaf de "WAN"-kant? Via de optie remote management zou het moeten lukken, maar mij lukt het niet.

verder heb ik even geprobeerd de manier zoals vermeld in je link te volgen, nu kan ik niet meer bij het ***-ding. gelukkig heeft ie zijn voipinstellingen wel gehouden. Zal later eens een PC met fixed IP adres aansluiten, kan er dan vast wel weer bij vanaf zijn LAN kant.

Verder ben ik op zoek naar een linkje naar de uitgebreide manual online, suggesties/
301D,Targa 450P, Zyxel 2002L
Voipbuster.com & BudgetPhone.nl
+31 :-)

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Dec 13, 2009 5:46 pm

Ik wil binnenkort ook de 301 D als client schakelen, want volgens mij zit de router functie m'n P2P downloaden met Vuze dwars....
nu werkt alles goed verder....
Vertel maar wat je precies wil.
zelf heb ik bv ook een email adres dat ik op m'n SL37 handset kan lezen,
en bv. ook een weerbericht update als screensaver.
Ook voicemail kun je makkelijk via een siemens handset bedienen, als je het goed instelt.
Dus, vraag maar raak !
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

KarelJansen
Posts: 6
Joined: Fri Nov 06, 2009 3:56 pm

Post by KarelJansen » Sun Dec 13, 2009 6:00 pm

Ik heb momenteel een wifi-router van online.nl, een TG712.

Ik had een Targa 450, maar aangezien daar maar 1 sip account kan, heb ik dus onlangs een 301D gekocht.

Die werkt super, maar......

Ik wil dus met mijn draadloze laptop via mijn Wifi-netwerk bij het telefonie-deel van de 301D.

Of desnoods met een PC die bedraad op de TG712 zit.

Volgens de manual zou je er ook via remote management bij moeten kunnen, maar mij lukt dat niet.

Lukt jou dat??
301D,Targa 450P, Zyxel 2002L
Voipbuster.com & BudgetPhone.nl
+31 :-)

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Dec 13, 2009 6:49 pm

Ik heb mijn 301 (met WAN) direct achter mijn modem, (heeft maar 1 ethernet poort) op de LAN van de 301 heb ik een switch, waar weer een wifi extender/AP in zit, en de kabel die een verdieping hoger gaat naar een andere switch, waar m'n pc, en een Grandstream IP telefoon in zitten.
De firewall in de modem staat uit, en gebruik dus nu wel de router functie van de 301.
Ik kan bij de modem config komen, op deze manier, en bij de 301 configuratie, via html op de pc.

Hopelijk heb je hier iets aan ?

Anders zou je een wifi router als wifi toegangspunt moeten laten werken.
door hem met de LAN poort op je netwerk aan te sluiten, waar al internet op zit, achter een router of een switch die je dan al gebruikt.
Het configureren, moet je waarschijnlijk wel "los" van je netwerk doen,
anders gaat DHCP je toch weer parten spelen.

btw. uit het stukje van m'n link begreep ik trouwens, dat de WAN kant niet meer is aangesloten ?
Wel dus, wat er eigenlijk staat is je kunt de 301 als client gebruiken, maar je kunt 'm niet configureren via de WAN poort, als dat wel zou kunnen, is dat trouwens een stuk onveiliger lijkt mij....
de 301 is dan, lijkt mij, aleen configureerbaar vanaf z'n LAN poort.
Last edited by TheFug on Sun Dec 13, 2009 7:12 pm, edited 1 time in total.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

KarelJansen
Posts: 6
Joined: Fri Nov 06, 2009 3:56 pm

Post by KarelJansen » Sun Dec 13, 2009 7:05 pm

Ah, je hebt hem op die manier aangesloten.

Ik dus niet, gebruik hem dus puur net als de Targa (heb jij toch ook gehad) / of een ATA.

Bij de instelling van de 301 staat op 2 plaatsen dat je hem ook remote moet kunnen bedienen, dus via zijn "WAN" kant. Dat wil ik dus. Maar dat heb jij niet nodig.

De router die ik momenteel heb heeft 4 ethernet uitgangen, en Wifi, dus daar ben ik tevreden mee.

(Heb trouwens net een 501V gekocht van T-home (duitsland), die zou ook 6 sip-accoutns hebben. Ben benieuwd)

Goed weekdn nog!

vr gr
301D,Targa 450P, Zyxel 2002L
Voipbuster.com & BudgetPhone.nl
+31 :-)

Post Reply