Sip Registratie Mislukt

Nederlands Forum
Post Reply
vangalis
Posts: 5
Joined: Mon Dec 03, 2007 8:16 pm

Sip Registratie Mislukt

Post by vangalis » Mon Dec 03, 2007 8:37 pm

Beste mensen wie helpt mij verder.
Ik vind hier van alles over dialplans en heb er enkele van overgenomen.
Alleen het lukt mij van geen kanten om verbinding met mijn tel te krijgen.
Ik heb zo'n Targa= gelijk aan de Siemens C450IP.
Wat doe ik verkeerd:
loginnaam: inlognaam van mysipswitch
loging wachtwoord: wachtwoord
gebruikersnaam: inlognaam maar ook leeg geprobeerd
domein: mysipswitch.com maar ook leeg geprobeerd
displaynaam: telnummer ook inlognaam en leeg geprobeerd
proxyserver en registrat server: sip.mysipswitch.com

Waar maak ik een denkfout?

vangalis
Posts: 5
Joined: Mon Dec 03, 2007 8:16 pm

Post by vangalis » Tue Dec 04, 2007 8:46 pm

Jammer dat niemand me kan helpen door de instelling in de C450/Targa door te nemen. Ik kom echt niet verder en blijf met wat ik ook probeer "sip-registratie mislukt" krijgen.
:(

caesu
Posts: 24
Joined: Sun Nov 18, 2007 7:04 pm

Post by caesu » Tue Dec 04, 2007 10:54 pm

doe eens:

Domain: sip.mysipswitch.com

Proxy server address: sip.mysipswitch.com
Proxy server port: 5060
Registrar server: sip.mysipswitch.com
Registrar server port: 5060

STUN enabled: No

Outbound proxy mode: Auto
Outbound proxy:
Outbound proxy port: 5060

vangalis
Posts: 5
Joined: Mon Dec 03, 2007 8:16 pm

Ingelogd, maar nu nog Xs4All

Post by vangalis » Thu Dec 06, 2007 6:32 pm

Het is nu gelukt om bij mysipswitch aan te loggen.
Voipbuster werkend gekregen. Alleen ik wilde nu ook nog een dialplan maken waarin mijn account bij Xs4All werd opgenomen.
Dit krijg ik niet aan de gang. Krijg error 403 (forbidden). Volgens mij heb ik het juist ingevuld.
exten => _08X.,1,Switch(xs4ll-tel_inlog,xs4all-ww,+318${EXTEN:2}@sip.xs4all.nl, <sip:xs4ll-tel_inlogcode@sip.xs4all.nl>)

Waar zit m'n fout nu?

Windstorm
Posts: 42
Joined: Wed Oct 03, 2007 8:52 am
Location: Netherlands, Nijkerk

Post by Windstorm » Thu Dec 06, 2007 9:22 pm

geinig,
ik had zelf deze dingen ook nog openstaan om te tweaken, lijkt erop dat het eerste gelukt is met de Targa.
Met xs4all bellen via MySipSwitch kan nog wel een groot probleem worden alhoewel het mij tot nog toe altijd is gelukt, om met elke provider uit te kunnen bellen met mysipswitch.
Als ik er tijd voor heb zal ik naar xs4all gaan kijken, plaats jij je ontdekkingen ook hier?
Ben nu bezig betamax via voxalot te laten lopen ivm FUP overschrijding icm mysipswitch.com
outgoing sip: Webcalldirect NL Mobile and Voipbuster Fixed
als tegoeden opzijn: naar www.Justvoip.com
incoming: Budgetphone NL
Voip Fax: Speedlinq (tel.telefoniedienst.nl) (registreted in speedtouch 716)

Verder klanten via: www.windbel.nl

vangalis
Posts: 5
Joined: Mon Dec 03, 2007 8:16 pm

Post by vangalis » Fri Dec 07, 2007 9:41 am

Sip-registratie is gelukt met de aanwijzing van caesu. Had steeds bij domain alleen mysipswitch.com gezet ipv sip.mysipswitch.com. Dit weer in tegenstelling bij voipbuster, want dan moet dat sip weer weglaten.
Xs4All wil ik graag aan de gang krijgen, omdat ik daar toch een gratis voipbelnummer en abonnement heb. Alleen het lukt nog steeds van geen kanten om die geactiveert te krijgen. Wel VoipCheap, alleen dat vind ik weer een beetje overdreven om daar weer €10 op te storten om af en toe een gesprek naar mobiel te maken. Verschilt maar 5 cent met Xs4All p/m, voordat je dan voor €10,- hebt gebeld. Normaal gesproken doe ik mijn mobiele gesprekken met m'n mobieltje.
Ook met andere dialplans lukt het niet om Xs4All aan de praat te krijgen. Bijv. al het werkende dialplan van Voipbuster om te zetten naar de gegevens van Xs4All. Kreeg melding "bezet".

Windstorm
Posts: 42
Joined: Wed Oct 03, 2007 8:52 am
Location: Netherlands, Nijkerk

Post by Windstorm » Fri Dec 07, 2007 11:05 am

met deze regel kan ik naar normale nummers bellen.
exten => _0X.,1,Switch(08787XXXXX,pass,${EXTEN}@sip.xs4all.nl)

08X en 09X nummers geven tuutututu, dus intern naar xs4all 087-87 nummers werkt ook niet

De targa werkt bij mij ook, had eerst 213.200.94.182 gedaan, maar toen mislukte de registratie nog.
Icm met de Targa werkt de bovenstaande regel van xs4all wel naar 08X en 09X nummers :shock:
Snap daar dus echt niets van. Maar dat werkt iig
outgoing sip: Webcalldirect NL Mobile and Voipbuster Fixed
als tegoeden opzijn: naar www.Justvoip.com
incoming: Budgetphone NL
Voip Fax: Speedlinq (tel.telefoniedienst.nl) (registreted in speedtouch 716)

Verder klanten via: www.windbel.nl

vangalis
Posts: 5
Joined: Mon Dec 03, 2007 8:16 pm

Post by vangalis » Fri Dec 07, 2007 7:58 pm

Sorry hoor, maar lukt het nog niet.
Ik heb exact jouw regel overgenomen (knippen/plakken). Uiteraard bij de XXX mijn nummer ingevuld en bij pass mijn wachtwoord.
Krijg echt alleen een ingesprektoon.
Zullen de jongens van Xs4All het weten? Helpdesk is een normaal 020-nummer, tenslotte toch gratis via Voipbuster.

martjo2004
Posts: 1
Joined: Fri Jul 04, 2008 7:24 pm

Post by martjo2004 » Fri Jul 04, 2008 7:28 pm

Beste mensen,
wie kan me helpen, ik krijg vopibuster niet geregistreerd, wat moet ik invullen nadat je register with this provider hebt gedaan. Ik krijg alleen maar meldingen met iets van 403 en nog iets. Heb ook al een tijdje gewacht maar de foutmelding blijft hetzelfde. Het is waarschijnljk simpel, maar ik kom er niet door.

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Jul 06, 2008 11:40 pm

Je moet eigenlijk helemaal geen betamax providers registreren, bij Mysipswitch, want dan krijg je last van het FUP probleem, je deelt je IP adres met alle andere MSS gebruikers, en dat wordt door de betamax provider "opgemerkt" en ben je dus meteen door je 300 minuten per week gratis bellen heen, als je niet een te nieuwe router hebt, kun je beter je betamax providers bij Voxalot stallen, want die heeft een deal met deze lui,
Voxalot, kun je op z'n beurt niet als "frontend" gebruiken bij MSS, want dat checkt Voxalot natuurlijk weer, en zal deel uitmaken van hun deal/NDA
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

Post Reply