instellingen in speedtouch 780wl

Nederlands Forum
Post Reply
pa3ejv
Posts: 2
Joined: Tue Apr 01, 2008 7:02 pm

instellingen in speedtouch 780wl

Post by pa3ejv » Tue Apr 01, 2008 7:47 pm

Ik ben al een poos aan het stoeien met mysipswitch, voipbuster, budgetphone en een speedtouch 780wl

Het lukt me niet om de speedtouch werkend te krijgen via mysipswitch.
ook registreren van voipbuster en budgetphone gaan niet in mysipswitch.

Wie kan me helpen?

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Tue Apr 08, 2008 5:19 pm

Je zult wat meer info moeten geven....
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

pa3ejv
Posts: 2
Joined: Tue Apr 01, 2008 7:02 pm

Post by pa3ejv » Tue Apr 08, 2008 7:24 pm

Ik probeer budgetphone in mysipswitch te registreren, wat niet wil lukken.
bij monitoring zie ik het volgende: Authentication failed (403 This domain is not served here).
Voipbuster en voipcheap zijn al wel geregistreerd.

Ook wil ik mysipswitch gegevens in mijn speedtouch modem te laten registreren, helaas lukt dat niet.
Ik bel al geruime tijd met het modem via voipbuster.
Omdat er in de de speedtouch maar één voip provider kan, wil ik vanaf de speedtouch 780wl naar mysipswitch, om dan via een dialplan met de twee betamaxprovider uit bellen. Ook zou ik budgetphone in mysipswitch willen zetten, om telefoon te kunnen ontvangen.

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Fri Apr 11, 2008 5:43 pm

Wat je eerst kunt doen is, registreer de providers dus bij Mysipswitch, maak een dialplan voor deze providers op Mysipswitch, log dan met een Softphone in op Mysipswitch, als dit wel werkt, weet je in iedergeval, dat alle providers dan SIP via Mysipswitch toestaan, gaat het dan hier al mis, moet je het log van het verkeer, aan de hoofd moderatoren, laten zien, zij kunnen je dan vertellen, of het te verhelpen is, door jezelf, of door een speciale actie hunner zijds.
Dat is eigenlijk alles wat ik je zover kan vertellen.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

sipke
Posts: 3
Joined: Thu May 01, 2008 4:35 pm

Ik kan mijn speedtouch 780wl niet registreren met mysipswitc

Post by sipke » Sun Jun 08, 2008 1:16 pm

wie kan mij helpen met de juiste instellingen, om mijn speedtouch 780 te laten regstreren met mysipswitch.

via x-lite softphone lukt het me wel


Sipke

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Jun 08, 2008 5:55 pm

De 780 heeft fabrieks software, en niet die van je provider ?
heb je ooit eens instellingen verandert waar je niet zeker van was, of misschien weet je al niet meer, wat je ooit veranderd hebt ?
Als de 780 geen provider software in zich heeft, zou ik deze naar zijn fabrieks instellingen terug zetten, voorop gesteld, dat je natuurlijk alle adsl inlog gegevens voor je provider nog steeds bij de hand hebt, en dan moet je waarschijnlijk "always online" aanvinken...
Voor voip moet het invullen van je MSS gegevens genoeg zijn,
Het enige probleem dat dan nog kan opduiken is het NAT probleem,
en dat is dat de juiste poort open moeten staan voor VoIP (5060)
Dat verklaart dan ook waarom het via een softphone wel werkt.
Je kunt zo'n poort open zetten op de router, (780) of de Windows Firewall.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

dkwakkel
Posts: 2
Joined: Sun Aug 17, 2008 6:55 pm

Post by dkwakkel » Sun Aug 24, 2008 7:33 pm

Bij mij hielp dit artikel: http://www.mysipswitch.com/forum/viewto ... 424b5805fe

Customers who have a Speedtouch 780wl router and have our Single line package, may experience problems of one-way audio.
This is caused by a configuration problem with the Speedtouch router that is incompatible with this VoIP package.

In order to change this you will need to access the router's CLI interface using a telnet session.

1. First you will need the internal IP address of your router so that you can open a telnet session to the router.
If you have not made any changes to the router configuration then the default IP address will be 192.168.1.254.
If you have made changes then you will be able to view the router configuration from it's web interface at http://speedtouch.lan.

2. To open a telnet session with the router you will need to open a command window.
From the Start button select run and type cmd and select OK
This will open a black command prompt window.
Type telnet 192.168.1.254 and enter.
You should see the SpeedTouch 780 CLI interface with a prompt {Administrator}=>

3. Next you need to navigate to the codec section in order to make the changes.
(Typing help and enter will show you a list of commands that can be used)
Type voice and enter
Type codec and enter

4. Now you need to make the changes to the codec priorities in order to fix the problem.
Type List and enter. This will show you a list of codecs that the device can use. You will see that the G711a and G711u codecs both have the same priority "1"
This is the problem.

5. To change the codec settings you type config and enter.
You will be prompted for the codec you wish to configure.

First you need to move the G723.1 codec to priority 8.
type = g723.1
[ptime_g723.1] = leave this blank
[vad] = leave this blank
[priority] = 8
[status] = disabled

Now we need to move the G729 codec to priority 3
type = g729
[ptime_g729] = leave this blank
[vad] = leave this blank
[priority] = 3
[status] = leave this blank

Now we need to move the G711u codec to priority 2
type = g711u
[ptime_g711u] = leave this blank
[vad] = leave this blank
[priority] = 2
[status] = leave this blank

6. Finally you will need to save the amended configuration.
Type saveall and press enter.

7. We recomend that you reboot the router after making these changes to make sure that they take effect.

This should resolve the issue of one-way audio.

Post Reply