Sip Instellingen Voor Budgetphone

Nederlands Forum
User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Mon Feb 23, 2009 4:34 pm

Nee, met Callback ben ik nog niet bezig geweest, vindt dat ook nog te ingewikkeld, hoop dat dit misschien ooit een RubyWizard optie wordt....en dan heb ik nog een goed overzicht daarop nodig.....

btw/ je belt gratis met familie, die hebben dan ook Voip, of heb je daar dan een speciale construktie voor ?
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

jvwelzen
Posts: 716
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:56 pm

Post by jvwelzen » Mon Feb 23, 2009 6:58 pm

nee die bellen ook via mijn sipswitch

ik heb gewoon meerdere accounts aangemaakt

en bij iedereen zo'n fritzbox 7270 neer gezet met het sipswitch account erop en voor iedereen een budgetphone nummer aangevraagd..
en uitgaand bellen via voice trading (dit is dan wel niet gratis maar toch)

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Mon Feb 23, 2009 7:33 pm

Net even gekeken, maar via de "Greyrouting" werkt goed ?
er wordt voor die prijs geen 100% qualiteit verzekerd, maar dat valt wel mee ?
Het is in iedergeval zeker niet duur !
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Tue Feb 24, 2009 7:52 pm

btw.... Betreffende ATA's, ik zweer nu voor een Gigaset DECT IP set,
was ooit met een (ATA) SPA3102 begonnen, later zelfs ook nog een 7170 Fritz!, (heeft slechte router)
Maar Siemens is het nu helemaal voor mij, makkelijk in te stellen, werkt goed,
en is dus helemaal geen ATA ! en vele merken handsets zijn dankzij de GAP standaard, in combo te gebruiken.
Een enkele analoge telefoon wil nog wel eens raar doen, als er bv een terug koppeling in het geluid zit, dit zal niet voorkomen bij DECT.
Handig is ook natuurlijk dat je al meteen draadloos bent, en geen draden hoeft te leggen, bij een analoge draadloze telefoon, moet je toch vaak het basis station bij de hand hebben...
En de 301 D van Siemens die ik nu heb, is helemaal kompleet naar mijn idee,
omdat je dan bv. ook handige functies hebt voor voicemail, die je ook bij een echte IP telefoon hebt....
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

thas143
Posts: 11
Joined: Wed Feb 18, 2009 10:51 pm

hoe weet ik wie belt aan mij ?

Post by thas143 » Wed Feb 25, 2009 7:46 pm

hoi

ik weet niet hoe moet ik dit doen , ik heb een budgethphone nummer maar ik weet niet wie belt aan mij ? omdat ik heb een andere provider (freephoneline)call forward , ik zie allen mijn andere provider (freephoneline)telefoon nummer ,,


bijvoorbeeld :

mij vriend belt aan mijn budgetphone nummer , en ik heb dat budget phonenummer aan MSS geregiterd , in MSS gebruik ik een andere provider (feephoneline)voor doorverbinden (Call forward )naar mijn mobile nummer (in usa), ik zie alleen als iemand belt aan mij Doorverbinding provider ik zie niet mijn vriend nummer

hoe kan ik dat zien mijn vriend nummer :: welke dial plan moet ik gebruiken ?
hier staat mijn dial plan
https://www.mysipswitch.com/forum/viewtopic.php?t=1135

Gr
thas

jvwelzen
Posts: 716
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:56 pm

Post by jvwelzen » Wed Feb 25, 2009 8:49 pm

Ik ben ook wel eens bezig geweest wet doorschakelen maar volgens mijn is het normaal dat je alleen het nummer ziet van af de lijn waar je vanaf doorschaked..

Nu is er wel een manier voor volgens mij, ik ben eens bezig geweest met het doorschakelen via het dialplan van de sip switch

Heb toen ondekt dat ik gewoon het nummer krijg te zien van de persoon die mij heeft gebeld...

thas143
Posts: 11
Joined: Wed Feb 18, 2009 10:51 pm

Post by thas143 » Fri Feb 27, 2009 9:34 pm

jvwelzen wrote:Ik ben ook wel eens bezig geweest wet doorschakelen maar volgens mijn is het normaal dat je alleen het nummer ziet van af de lijn waar je vanaf doorschaked..

Nu is er wel een manier voor volgens mij, ik ben eens bezig geweest met het doorschakelen via het dialplan van de sip switch

Heb toen ondekt dat ik gewoon het nummer krijg te zien van de persoon die mij heeft gebeld...

Hoi
jvwelzen

Welke dial plan gebruik je dan ?

mag ik even dat zien hoe moet dat doen ?

gr

jvwelzen
Posts: 716
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:56 pm

Post by jvwelzen » Sat Feb 28, 2009 12:43 pm

Ik gebruik het dialplan van mike telis

maar is het niet gewoon zo te doen

sys.Dial("yourmobilephone@freeponeline",30)
sys.Respond(480, "#{sys.Username} Not available")

misschien laat freephonline het gewoon niet toe

ik heb het toe volgens mij getest met poivy.com

maar dit is weer een betamax clone dus krijg je FUP problemen met mysipswitch

jvwelzen
Posts: 716
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:56 pm

Post by jvwelzen » Sat Feb 28, 2009 3:43 pm

Ik ben het nog even aan het proberen geweest maar het wil mij ook niet meer lukken dat doorschakelen

Misschien dat budgetphone het in het verleden wel toestond dat het nummer van de gene die belde meegestuurd werd..


UPDATE :

Als ik intern van sipswitch naar een ander sipswitch account doorschakel zie ik wel het nummer van de gene die mij belde

Maar als ik hem naar mijn uitgaande provider doorschakel zie ik ook alleen het nummer van mijn eigen inkomende provider

User avatar
TheFug
Posts: 914
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:23 am
Location: The Netherlands, North-Holland

Post by TheFug » Sun Mar 01, 2009 6:11 pm

Ben bang dat dat niet te veranderen is, als je misschien een idee voor een nieuw feature bij MSS hebt, zou je dit misschien eens moeten voorstellen, dit gaat denk ik alleen in het Engels, als je hulp nodig hebt, moet je het maar zeggen.
Thanks, The Fug.

gear: my ISP's Zyxel Modem/Router in bridge, Sitecom WL309 Router, Siemens Gigaset 301D

Post Reply