Page 2 of 4

Posted: Sun Feb 22, 2009 3:44 pm
by jvwelzen
zo beter dan LOL

Heb in engeland de beschikking tot gratis een vast ip adres en en 300Mbit verbinding

Maar jou budgetphone nummer doet het gewoon of niet

Posted: Sun Feb 22, 2009 4:03 pm
by TheFug
Ligt het aan mij..... maar nu die laatste regel ..."jou" bedoel je dat in het algemeen, of op mij gericht.....
Heb mijn KPN nummer gedumpt en heb nu een "lokaal" nummer van Budgetphone, "gekocht"
Wat gebeurt er, als je via Sipbroker je Budgetphone nummer belt ?
Dus *32631xxxxxxxxx (waar dus *326 de netwerk peer code is van Budgetphone)

(Als je het handig vind pm ik m'n Budgethone nummer)

Posted: Sun Feb 22, 2009 4:18 pm
by jvwelzen
Die was aan jouw gericht

Begin nu een beetje te twijvelen aan mijn configuratie

Maar heb sinds vorige week toch niks veranderd

Posted: Sun Feb 22, 2009 4:29 pm
by TheFug
jvwelzen wrote:Die was aan jouw gericht
Heb mijn Budgetphone nummer allen nog maar aan familie leden gegeven..
jvwelzen wrote: Begin nu een beetje te twijvelen aan mijn configuratie

Maar heb sinds vorige week toch niks veranderd
Daarom, delete dat account en voer het opnieuw in.....

Posted: Sun Feb 22, 2009 4:38 pm
by jvwelzen
Als je met je mobiel naar je budgetphone nummer beld gaat hij dan over

Configuratie moet goed zijn 444 belt hij wel richting budgetphone

Volgens mij hebben ze bij budgetphone iets veranderd

want de ene keer krijg ik wel voicemail en de andere keer krijg ik een melding dat mijn nummer niet bestaat

Posted: Sun Feb 22, 2009 8:19 pm
by jvwelzen
Ik heb hem al gevonden

ip moest worden aangepast in de database onder sipproviders

en sipprovidercontacts moest even worden geleegd..

Posted: Sun Feb 22, 2009 8:28 pm
by TheFug
(was m'n eerste respons hierop toch wel nuttig :) )


Dus nu werkt alles naar behoren ?

1. vanaf GSM > je Budgetphone nummer
2. vanaf vaste telefoon > je Budgetphone nummer
3. vanaf vast, achter een telefoon centrale, in een bedrijf/je werkplek.... >je Budget....

Posted: Mon Feb 23, 2009 10:49 am
by jvwelzen
yep alles werkt gelukkig weer prima

Sinds de sipswitch een vast ip adres heeft doet hij wonderen..

Nog nooit zo goed gedraaid..

Maar het zat hem niet in de provider settings het zat hem in de provider log daar bleven oude logs in staan waardoor hij alleen uitgaand werkte..

Maar bedankt voor het mee denken..

Posted: Mon Feb 23, 2009 4:11 pm
by TheFug
Maar dan werk je dus met je eigen versie van MSS, dat heb je niet in zoveel woorden omschreven, en dan begrijp ik dus ook niet wat je aan een snelle verbinding in Engeland hebt.... als je in Nederland zit....

Posted: Mon Feb 23, 2009 4:18 pm
by jvwelzen
Nee het ging meer om het vast ip adres

Voorheen had ik hem draaien op mijn adsl achter nat maar dat bleef maar problemen geven

Nu kan ik gewoon lokaal bellen op de sipswitch met de rest van de familie

Kost niks

Trouwens nog een vraag ben jij toevallig al bezig geweest met de callback functie zo ja werkt dat een beetje

Code: Select all

#Ruby 

## New processing block for MESSAGE requests. 
if req.Method.ToString() == "MESSAGE".ToString() then 

sys.Log("message=#{req.Body}") 
sys.Callback("Phonenumber@huizenwireless.nl", "#{req.Body}@huizenwireless.nl") 

else 

## Put your existing Ruby dial plan here. 

## The forward to get the MESSAGE request with the number generated is. 
sys.Dial("306@194.213.29.54:5061") 

end